Založ si blog

Kaviarenské obrázky

Vsaď sa!
Šepkám do papierového vrecka.
Že neskočí?
 
A vrabec bez ohľadu na to, čo si myslím
 
 
 
Neskočil!
 
Čo si si myslel?
Vtáky predsa lietajú!
 
 
*
 
Polepená kobercovou páskou
z predobedného pokecu
vo vreckách hľadám
guľôčkové pero
aby som si mohla zapísať tvoje číslo
a vzápätí ho spokojne stratila.
Čísla strácam.
Musím, keď už zabúdam mená.
 
 
A šťastne prilepená druhou stranou
o stoličku
v bieločierno pásikavej kaviarni.
mám chuť
len na trochu tej čiernej;
 
                                                           nechcem bielu, pripomína mi sneh       
                                                           a sneh je príliš krehký
                                                           na rozumné vzťahy
 
však zrejme príliš mrzuto civím
na rodinku, čo u vedľajšieho stolu
blazeovane serie na vrieskajúce dievčatko
v čipkovaných šatách
váľajúce sa po zaprášenej zemi.
 
                                                          
*
 
Prosím, je tu vôbec nejaká obsluha?
Vydržte!
Nevidíte, že mám plný lokál a len jedny nohy,
som tu sama
a nestíham?
 
 
 
*
 
Stíhačky,
 
preleteli po azúrovom nebi plnom vrán
a ráno kvapká z pokazenej fontány do prašivého lístia
útlej lipy, ktorá to už vzdala.
 
Mám chuť aj ja,
kým novinový hrmot
odrátava posledné šuchtavé kroky
smerom ku mne?
 
Dáte si?
Dám!
 
*
 
 
Svet dostal farbu medu
a čo jedovité oko nevidí,
to nevykúzli ani sila vôle
 
a tak na otázku čo
 
sa radšej nenútene zhrozím.
Prosím?
Nie!
Ja nechcem čo!
 
Chcem kávu!
 
A keď unaveno pozorujem
Odchádzajúcu urazenú zásteru
 
                                               uľahčene sa dvihnem a odchádzam.
 
 
 

mám malú otázku ohľadom tohto blogu

30.08.2010

Tak som ti tu jedného pekného dňa urobila blog. Nie je to ani tak dávno. Keďže začalo leto a nejaké tie dovolenky a frmol okolo domu, tak som sem chodila len sporadicky, až som prišla a zistila, že nejde pridávať komentáre pod text, ale človek sa musí zaregistrovať i na debatu, aby to bolo „jendoduchšie“. Povedala som si, no dobre oukej, tak veď forma ako forma, [...]

o starom kamení, ktoré nás nezmení (všetkých)

23.08.2010

Kam kráčaš človek z kameňa? Kam mieriš? Čujem hlas. Kam kráčaš? Veď ťa nemenia, len tvoria pod obraz! * A tak nám na jednom konci republiky stavajú za mnohé prostriedky monumenty dejín, s ktorými si nikto tak nejako nevie rady a na druhej strane si iní nevedia rady, ako [...]

Rozprávka o Európskej únii.

07.07.2010

Bola raz jedna Európska únia. Keď bola ešte malým dieťatkom, tak bola vcelku šikovná a ambiciózna s veľkými plánmi a bolo do nej vkladaných veľa nádejí. Ale ako tak dospievala, zisťovala, že svet nie je len ilúziou spradenou zo siete detských snov, ale že len jedna veľká špekulácia zosnovaná mocenskými nárokmi a pravidlami ulice a džungle, oko za oko, euro za [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

petrusha

Nič nie je také, ako vyzerá, nič nevyzerá tak, aké to je, a tak dovoľte ma zastaviť sa a nastaviť trochu pokrivené zrkadlo orámovené štipkou irónie a kávovou lyžičkou čierneho humoru. Nech žijeme!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 14469x
Priemerná čítanosť článkov: 1608x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy